KUNDSERVICE

Frågor om lediga lägenheter, visningar och uppsägning:

Telefontider: Måndag-fredag 09:00-10:00

Telefonnummer: 0123 126 00

E-post: hyra@guldnyckelnsfastigeter.se



Frågor om hyresavier och övriga ekonomiärenden:

Telefontider: Måndag-fredag 09:00-10.00

Telefonnummer: 0123 126 00

E-post: ekonomi@guldnyckelnsfastigheter.se


Övriga frågor:

Telefontider: Måndag, onsdag, fredag

                     09:00-10:00

Telefonnummer: 0123 126 00

E-post: info@guldnyckelnsfastigheter.se


Besöktider:

Måndag och onsdag 10:00-11.00

Centralplan 2, Valdemarsvik


FELANMÄLAN


Felanmälan:

Här gör du din felanmälan:

GULDNYCKELNS FASTIGHETER AB (guldnyckeln.realportal.nu)


Du kan även ringa oss under vissa tider,

Telefontider: Måndag, onsdag, fredag 09:00-10.00

Telefonnummer: 0123- 126 00



NÄR SKA DU ANMÄLA?

Det är hyresgästens egna ansvar att rengöra fläktfilter, hantera stopp i handfat och duschavlopp,byta lampor i tak, kylskåp, ugn. Om du är osäker vad som gäller för just din lägenhet kan du maila oss på info@guldnyckelnsfastigheter.se


Så fort du felanmälar ditt ärende via Real.se registreras den i vårt system. Ärendet skickas sedan vidare till vår fastighetsskötare som hanterar alla reparationer löpande.

Vi jobbar alltid så snabbt vi kan. När det tar längre tid att återgärda ett problem beror det oftast på att vi måste beställa material eller ta hjälp av en entreprenör som även dom har handläggningstider vi måste förhålla oss till. Observera att felanmälningar planeras manuellt och därmed kan vissa felanmälningar prioriteras mer akut än andra.

AKUTA FEL


Vid brand, brott eller bråk/störningar hänvisar vi till

SOS alarm på nummer 112.


För att ett ärende ska klassas som akut ska risk för personskada, skada på fastighet eller miljöskada föreligga. Vid ärenden av icke akut karaktär hänvisar vi till felanmälan.

Om det uppstår ett akut fel med risk för personskada eller skada på fastigheten ska du genast kontakta oss.

 

Under kontorstid 7.00-16.00 vardagar ringer du vår fastighetsskötare på tel. 070-5407272 och övriga tider vår jourtelefon 011-149 669

 

Vid anmälningar till Jour/förvaltare som inte är akuta debiteras hyresgäst 125kr/samtal + eventuell självkostnad.

Exempel på akuta fel

Avlopp: Stopp i avlopp med stigande vatten. Vattnet rinner inte ner i avlopp och risk finns för vattenskada eller personskada.

El: Helt strömlös lägenhet / trapphus eller skada på elledning. Risk finns för personskada.

Glas: Krossad glasruta. Risk för personskada eller inbrott.

Skadegörelse: Skada på fast egendom som innebär risk för personskada eller inbrott.

Vatten: Vatten rinner där det inte ska, exempelvis rinner från tak, element, rör etc. 

 

Exempel på inte akuta fel  

Är felet inte akut ska du göra en vanlig felanmälan till oss. Tänk på att du kan få stå för kostnaden om jouren åker ut på ett fel som inte är akut. 

Avlopp: Vattnet rinner långsamt i avloppet men det är inte helt stopp.

El: Automatsäkring eller propp i lägenhetens proppskåp har löst ut.

Glas: Spricka i glasruta.

Skadegörelse: Klotter eller annan skada där det inte finns risk för inbrott, stöld eller personskada.

Vatten: Droppande kran.

Vitvaror: Trasig lampa i kyl eller frys. Spisplatta eller ugn fungerar ej

avhjälpts av hyresgästen själv.